Nordøstgrønland er i øvrigt specielt på den måde, at nogle af de første europæere mødte den allersidste stamme inuitter en dag i 1836, tror jeg. De nåede stort set ikke at kommunikere. Så alt fik tildelt navne af de opdagelsesrejsende eller fangerne: Tyskere, franskmænd, nordmænd og danskere.

Først i 1900-tallet blev den allersydligste del koloniseret af inuitter, så dér er der selvfølgelig (tilkommet) inuitnavne, og over tiden kommer der utvivlsomt flere og flere. Jeg vil dog gætte på, at de etablerede stationer og fangsthytter længe vil hedde det, de hedder..