Subject:        Re: [Talk-dk] Ukrediteret brug af OSM data, endda mod betaling.
Date:   Sun, 7 Jun 2020 18:35:58 +0200
From:   Anders Wegge Keller <we...@wegge.dk>
To:     Anders Hedelund <and...@xoz.dk>

På Sun, 7 Jun 2020 18:02:06 +0200
Anders Hedelund <and...@xoz.dk> skrev:
Hvordan kan man se, at der er brugt OSM? I givet fald kan vi vel hver især som bidragydere klage? Eller hva eller hvem?

Den 07-06-2020 kl. 17:46 skrev Anders Wegge Keller:
> Er der nogen af jer der har kendskab til firmaet bag denne og mange andre
> plakater?
>
> http://mkayart.dk/shop/11-hjemstavn-kollektionen/304-aarup-begraenset-antal---max-75-stk/
>
> Det pikerer mig lidt at man laver et kommercielt produkt uden
> overhovedet at nævne hvor data kommer fra.

På kortet med Aarup er der en hesteskoformet sø syd for skoven i det
nordvestlige hjørne. Den er kun på OSM, og det er i øvrigt en fejl den er
der. Det er kun i vintermånederne at græsmarken er oversømmet.

--

//Wegge