Tere,
 Kui tehniliselt täpne olla, siis riigi poolt polegi hoonekujusid ADS-is
avalikuks tehtud. ADS-i väljavõttes on vaid aadresside punktikoordinaadid, iga
hoone (aadressi kui täpne olla) kohta üks punkt, ja ka krundi kohta punkt.
Hoonekujud võtab SviMik töövahend Maa-ameti WMS-ist ehk põhikaardilt (kui ma
mõistega ei eksi), muutes rastri vektoriks tracing-u abil. Kas need on lidari
või muuga tehtud, ei tea, kahtlustan et need on peamiselt pisut vanemad
ortofotode-põhised andmed.

 Muidugi võivad ka need olla ebatäpsed, aga paremat meetodit meil
kaardistamiseks kahjuks ei ole. KäsiGPS-iga hoonekujusid ei mõõda, ja kui ise
hakkaksime ortofotodelt või LIDAR-ilt kaarti tegema, siis tulemus tuleks
kindlasti hullem, sest OSM kogukond on ses vallas võrreldes maa-ametiga täielik
amatöör.

Jaak