Tervitus,

Äge! Vaadates vigade hulka (5876) on käsitsi nende järjest parandamine
lootusetu, aga siit tuleb välja mõni huvitav muster, mida saaks skriptiga ka
parandada. Näiteks:

Kas on ikkagi vaja küladele ja omavalitsustele ülemtasemete koode
(EHAK:countycode ja EHAK:parishcode)? Nende EHAK koodide probleem on, et need
muutuvad alati kui piirid muutuvad, ja praegu mitme maakonna (Läänemaa,
Pärnumaa) piiride muutumisel on kõikide omavalisuste ja tuhandete külade
maakonnakoodid aegunud. Ei saa ka lihtsalt neid uuendada, sest samal ajal läks
suur osa külasid Läänemaalt Pärnumaale. Suur osa vigu praegu ongi vist sealt.
Ettepanek: andmeliialdus lõpetada ja need ülemtasemete tagid lihtsalt
eemaldada. Sisuliselt on see is_in tüüpi tag, mida saab andmete kasutaja
asendada geograafilise sõltuvusega. Ehk siis jääb üks maakond ja sellel on
EHAK:code, ja kui on vaja teada küla EHAK:countycode, siis saab selle
geograafilise sisaldumise teel tuletada. Või veel OSM-ilikum oleks luua
relatsioon, omavalisuste hierarhiatest, aga need kasvavad päris suureks ja
oluliseks lisatööks, kui minna külade tasemeteni. Mis arvate? Tagi masseemaldus
on suht lihtne, saab JOSM-iga juba ära teha, pole vaja skriptidagi.

Teine huvitav asi minu jaoks oleks muutunud külanimed (enim Saaremaal), ja neid
saaks vähemalt leida, kui mitte kohe parandada. Kahjuks neid saab vist vaid
geomeetria järgi leida, sest ümbernimetatud külal on minuteada ka uus EHAK
kood. Praeguses rapordis on need olemas “has no OpenStreetMap relation”, aga
neid on raske eristada, sest seal on paljud puudu muudel põhjustel.
Geomeetriatega EHAK koodid saab Maaameti failidest
(http://geoportaal.maaamet.ee/est/Andmed-ja-kaardid/Haldus-ja-asustusjaotus-p119.html).

Vaatan et Tormil on https://github.com/buildig/EHAK/tree/master/geojson
<https://github.com/buildig/EHAK/tree/master/geojson> ka olemas geomeetriatega,
ja GIT ajalugu võiks teoorias näidata ka diffe; neid on tekstipõhiselt ikkagi
päris raske lugeda, aga ma ei teagi ühtegi head geo-diff vahendit,  mis näitaks
graafiliselt geomeetriate/kaardi muutusi. Muide kui git-is oleks failid
.geojson laiendiga siis github peaks oskama neid ka kuvada otse kaardil.

Manuel, su skript ei ole githubis kasvõi gist-ina?

Jaak