Tere!
Mul on käsil üks projekt, mis peaks kaardil kuvama ajaloolisi andmeid
Liivimaa kohta. Kuna tellija üritas ise kogu aluskaarti käsitsi valmis
treida, omamata selleks arusaama, mida ühe aluskaardi valmis treimine
tegelikult tähendab, siis pakkusin tellijale välja, et äkki kasutaks
midagi, mis on juba olemas. OHM võiks justkui vajadused ära katta, ainult,
et see on Liivimaa ulatuses ikka väga plank. Tellijal on ette valmistatud
mingi hulk ruumiandmeid, mida ta sooviks kaardil näha, sh näiteks keskaegne
rannajoon Tallinnas, hooned, kinnistud.

Ilmselt tuleks tegeleda impordiga. Ma ei ole ise kunagi OSM'is impordiga
tegelenud. Tehnilise poole pealt saaks kasutada JOSM'i, töövoog oleks
ilmselt midagi sellist:

JOSM tuleks siis OHM'i jaoks seadistada, seejärel tuleks iga shp kohta
eraldi:
1. eelnevalt töödelda olemasolevaid andmeid, st lisada OHM'i jaoks
vajalikud atribuudid (et OHM ikka saaks aru, et tee on tee ja veekogu on
veekogu ja maja on maja jne.) ja kustutada üleliigsed (et vältida pärast
käsitööd);
2. JOSM'is laadida selle SHP'i puudutavad andmed OHMist.
3. importida shp JOSMi (kõikidest atribuutidest moodustatakse OHM'i tag'id)
4. Tegeleda duplikaatidega ja muude topoloogiliste probleemidega (andmete
merge)
5. Teha muudetud andmeseti upload OHMi.

Kuna ma ei ole impordiga ise tegelenud aga saan aru (OSMi
kogukonnareeglitele tuginedes), et
1. Tuleks oma kogukonnaga import läbi arutada (üritan seda praegu teha)
2. Import tuleks wikis ära kirjeldada. See on natuke segane, et kus ja mis.
OHMi wiki https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenHistoricalMap
3. Teha import.

Mõtteid, ettepanekuid?

terv,