Ari Moisio kirjoitti:
> Tervehdys
>
> Olen rakentelemassa lähinnä näkörajoitteisille sopivaa karttasysteemiä
> joka OSM:n kartta-aineistoon ja Loadstone-ohjelmistoon
> (www.loadstone-gps.com). Tarkoitus olisi tehdä kartat suurinpiirtein
> kartta per kunta mutta nyt tuli tenkkapoo koska läheskään kaikkien kuntien
> rajoja ei löydy OSM:n tiedoista. Tarkkaa polygonia en tarvitse,  bbox
> riittää hyvin.
>
> Löytyykö täläinen tieto helposti jostain vai onko rajat katsottava jostain
> kartasta.

> [...]

Kuntien rajat saa palvelusta näillä pyynnöillä GML2-muodossa:

EPSG:900913 (Google-projektio)
http://188.64.1.61/cgi-bin/tinyows?service=WFS&version=1.0.0&request=GetFeature&typename=municipalities&srsname=EPSG:900913

EPSG:4326 (WGS84)
http://188.64.1.61/cgi-bin/tinyows?service=WFS&version=1.0.0&request=GetFeature&typename=municipalities&srsname=EPSG:4326

EPSG:3267 (ETRS-TM35FIN, Suomen kansallinen suositeltu projektio)
http://188.64.1.61/cgi-bin/tinyows?service=WFS&version=1.0.0&request=GetFeature&typename=municipalities&srsname=EPSG:3067

Palvelun metatiedot: http://188.64.1.61

MML:n lisenssi on käytännössä sama kuin CC-BY, eli vapaampi kuin OSM:lla.

Heti, kun Kosmo GIS -ohjelmasta on ladattavissa versio 2.0.1 sivustolta
http://opengis.es niin sillä voi tehdä helposti ja suomen kielellä muun
muassa sellaisia hakuja, joista on esimerkki tiedostossa
http://188.64.1.61/Kosmo_WFS_ohje.pdf.  Uusi Kosmo-versio ilmestyy
todennäköisesti viikon sisällä.

-Jukka Rahkonen-