J'ai également reçu une réponse de Johan. Je lui avais signalé que les
fichiers issus du script d'extraction du cadastre et disponibles sur
cleo-carto.org n'étaient pas destinés à être importés directement,
mais nécessitent un nettoyage préalable.
Je lui ai donné un exemple chiffré d'erreurs sur l'un de ces imports.

Voici la réponse :

"
good point. Reason for my uploading is that, at the moment, routing
quality of France is less than in surrounding countries (see
www.geofabrik.de). And importing houses, together with Bing, helps
aligning roads I was planning to repair (such as the D5, a little bit
to the right of Vrigne-aux-Bois.

But indeed, the Cadastre script is less perfect than I assumed it to
be. Also WikiProject France/Cadastre/Import semi-automatique des
bâtiments doesn't give me all the tips to repair the Validator
problems. So yes, please provide me with the tips to improve the
quality of the cadastre script before importing it.

For the imports I've done in the northern part of France (dep. 8/55 I
will run http://matt.dev.openstreetmap.org/dupe_nodes/ to remove the
duplicate nodes. Removing double houses (and copying the information
in it) is already on my cleanup list (as I've done in Verdun).

After using your tips for uploading the houses I will again commence
on the northern parts of France (dep. 8/55 where almost no French
mappers seem to be active. For my Brittany imports I can do the
following:
1. repair the imports
2. revert my changeset (not my preference, it look quite nice to have
the building in :-) )
Please advise me on tips and to do option 1 or 2 for Brittany

Kind regards, Johan
"

Je vais lui expliquer comment nettoyer les fichiers avant import.

Pour le cas de la Bretagne et l'éventuelle mise à disposition de
données plus précises, je préfèrerais que les Bretons coordonnent les
réparations ou la suppression des imports.

Matthias