On Wed, Sep 30, 2009 at 11:33:14AM +0000, Valent Turkovic wrote:

> Paralelne staze su mi jako odbojna ideja. Vidio sam neki grad u njemackoj

A cuj, omogucavaju najvecu fleksibilnost i ne zahtjevaju da se ista mijenja
u postojecim rendererima i editorima. Ne postoji drugi nacin za hrpu stvari
da definiras ono sto hoces i da to imas *SADA* (ili u bilo kojoj bliskoj
buducnosti). lane_group bi trebao *pomoci* u upravo da smanji odbojnost
multiple wayova tamo gdje to moze (npr. JOSM plugin koji mrda cijelu lane
grupu dok pomices njen centar i sl)

> gdje su zabrijali na paralelne staze i to je katastrofa za kasnije
> editiranje. Toliko linija bude da se vise nikako ne mozes snaci, te zbog
> visestruke kolicine podataka vise se opterecuju serveri pri uploadu i
> downloadu, te mozes ucitati manju povrsinu za uredjivanje.

Ne mislim da su performanse servera ono na sto se treba koncentrirati za
unosenje podataka (jos manje nego sto kazu da to nisu niti trenutne
mogucnosti nekon od renderera, kao Mapnik ili Osmarender). U suprotnom bi
trebalo zagovarati sto manje unosenje "manje bitnih" podataka. Problem je da
je ono sto je tebi manje bitno, nekom drugom vise bitno.

Recimo meni uopce nisu bitno gdje su koje ceste za motorna vozila ali zelim
znati gdje su dobre birtije, servisi za bicikl, biciklisticke staze i
parkovi i klupe te izvori vode i WCi u njima.

A evo bas sam gledao na bestofosm.org su neki bjelorusi mapirali zasebno
svako drvo u parku! Totalno cool!

A ako te brinu performanse servera doniraj koji euro pa ce se to poboljsati
samo od sebe :) I/ili uzmi kod renderera pa ga poboljsaj da bude brzi.

> Zbog svega toga mi se vise svidja ideja pametnijih tagova i pametnijih
> rendera, a da podaci ne dupliraju ako nije bas izrazito nuzno.

I meni, ali to nije moguce trenutno sa zamisljenim tagovima. To je problem
ogranicavanja na "ciste" key=value parove. Ono sto treba je globalno
prihvacena (i tu nastaje problem :) i implementirana razradjenija tehnika
(koja trenutno je tehnicki dopusteni podskup, ali bez koncenzusa i
implementacije je beskorisno), npr "key:subkey:subkey:subkey:....=value"

Trenutno se takav "kludge" koristi za stvari tipa "key:jezik=value", npr.
"name:it=Zagabria". Ono sto bi se moglo prosiriti je napraviti nesto tipa:

(nisu pravi podaci, ali radi ilustracije)

name=Vukovarska avenija
highway=tertiary
oneway=yes
surface=asphalt
parallel:l1:highway=cycleway
parallel:l1:surface=concrete
parallel:l1:access=official
parallel:l2:highway=footway
parallel:r1:highway=path
parallel:r1:suface=grass
parallel:r1:dog=leashed

gdje l1/l2/l3/... i r1/r2/r3/... su (u ovisnosti na smjer waya) s lijeve i
desne strane istog.

Mozda bi ":" trebalo zamijeniti nekim drugim, posto je ":" vec overloaded za
jezik i sl.

U svakom slucaju trebala bi izmjene renderera (i editora!) da svaki
"parallel:" tag izparsiraju nakon glavnom i renderaju kao da je bio posebni
way.

Alternativna sintaksa (mozda bolja?) bi mogla biti:

name=Vukovarska avenija
highway=tertiary
oneway=yes
surface=asphalt
highway/1=cycleway
surface/1=concrete
access/1=official
highway/2=footway
highway/-1=path
suface/-1=grass
dog/-1=leashed

Nesto takvo na generalnom nivou (mora biti na generalnom, jer mora
funkcionirati za SVE tagove. Ako moras stavljati poseban support za svaki
sub-tag, to je onda prilicno beskorisno i zahtjeva dozivotno trosenje
vremena za odrzavanje sto je neprihvatljivo) sto bi zadrzalo broj wayova za
takve stvari minimalnim, a ipak omogucilo upis detalja.

Problem je sto to jos uvijek (usprkos hrpi truda) ne rjesava sve probleme. I
dalje imas laneova unutar same ceste (npr. biciklisticka staza u
kontrasmjeru usred ceste, cycleway=opposite_lane i sl) kao i probleme sto sa
relationima (koji bi tada trebali moci specificirati specificni sub-lane ili
parallel-track), sto je poseban problem za speficne mape kao cyclemap i sl.
Takodjer imas ruzne situacijama kod situacija gdje ti je tvoj sub-way recimo
95% paralelan sa glavnim wayom, a onih 5% nije (i onda moras ili trpiti
krive podatke, ili ga crtati skroz posebno sto ubija smisao shareanih
wayova, ili ga razbijati na shared+unshared dio sto izgleda jos ruznije i
jos vise zbunjujuce).

Primjeti da *svih* tih problema sa vise posebno ucrtanih wayova nema, i da
su jedini nedostaci kod tog pristupa (koji vec sad odlicno funkcionira !):

- nesto veci clutter na ekranu (sto upotreba lane_grupe i sl. stvari moze
  eliminirati/pojednostavniti ukoliko bi ti editor podrzavao takvu opciju)

- nesto veci datasetovi za isti bbox (sto sam gore objasnio zasto performanse
  nikako ne bi trebale biti razlog za throttleanje unosa podataka u OSM)

Neka razmisljanja na temu su recimo na:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Users:cmuelle8/multiple_way_tagging_on_single_geometry

Dakle iako se slazem s tobom da  paralelni wayovi nisu idealno rjesenje
problema zbog cluttera, mislim da imaju ogromnu prednost sto:

- su mu nedostaci znacajno manji nego od konkurentnih ideja (koje bi trebalo
  prvo dobro osmisliti, dogovoriti, implementirati, cekati da ljudi unesu,
  vidjeti nedostatke, reimplementirati sa izmjenama pa tek onda koristiti)

- daje ti *uvijek* NAJVECE mogucnosti od svih mogucih alternativa (koje u
  najsavrsenijem, i nikad dostiznom, slucaju mogu biti tek jednako toliko
  dobro, nikad ne i bolje sto se tice mogucnosti).

- *VEC SADA ISPRAVNO RADI* svuda !

lane_grupe i sl. prijedlozi su samo ideje kako umanjiti/otkloniti clutter
koji je jedini prakticni nedostatak doticne esencijalne ideje OSMa (na kraju
krajeva, OSM ne zanima da li su neki od ucrtanih wayova paralelni slucajno
ili namjerno).

--
Opinions above are GNU-copylefted.