Žao mi je što nisam mogao doći na druženje u utorak, bilo je u isto vrijeme
kad i događaj koji nisam mogao propustiti :)

Trebali bi složiti nekoliko dopisa državnim institucijama za pravo na
korištenje njihovih podataka.

Vidim u nacrtu da se navodi i "open data" kao jedan od narednih koraka ("Tek
u narednim koracima i ovisno o nacionalnom i EU zakonodavstvu zatražiti
slobodno korištenje digitalnih podataka u smislu slobodnog pristupa i
daljnjeg korištenja javnih podataka (Public Sector Information)")

Ovo se može rješavati individualno preko pojedinačnih dopisa i inicijativa,
ali postoji i dodatni kanal preko kojeg se može olakšati pristup ovim
podacima.

Za ovo se može iskoristiti nešto od postojećih formalnih institucija i
inicijativa. Recimo, Hrvatska je članica međunarodne inicijative
"Partnerstvo za otvorenu vlast" pri čemu je osnovni cilj podizanje
transparentnosti i kooperativnosti tijela javne vlasti. (Gruba definicija
tijela javne vlasti: sve institucije koje se financiraju iz proračuna.) [1]

Jedan od principa partnerstva je ovo (stavljam engleski jer je hrvatski
prijevod nepotpun):

*Transparency -- Information on government activities and decisions is
open, comprehensive, timely freely available to the public and meets basic
open data standards (e.g. raw data, machine readability). [2] *
Sada je u tijeku izrada novog dvogodišnjeg "akcijskog plana" za sljedeće
dvije godine poticanja i usmjeravanja tijela javne vlasti da dosegnu neke
više standarde otvorenosti. Uskoro bi trebala biti formalna javna rasprava
o tom dokumentu. Već su neka savjetovanja prošla [3], ali nije kasno da se
ove baze od DGU-a i njima slične navedu kao podaci čijoj otvorenosti treba
težiti. Obrazloženi zahtjev se može poslati i sada, neslužbeno, no rok je
vrlo kratak. Složite u 5 rečenica što treba biti mjerljivi cilj jedne od
mjera novog akcijskog plana vezano za prostorne podatke pa se to može
poslati Savjetu da uđe u dokument. Onda će oni ganjati nadležna tijela da
se te mjere ostvare. (O uspješnosti takvog ganjanja nema smisla unaprijed
teoretizirati. Moraš kupiti srećku da bi imao šanse dobiti na lutriji...)

Neke dodatne baze koje bi možda vrijedilo imati na raspolaganju (ne samo
radi OSM-a) su podaci koje vode Hrvatske ceste u vezi kompletne cestovne
infrastrukture. Ima još takvih stvari, pa pišite što vam pada na pamet. No
ponavljam, rok je kratak - bilo bi dobro da popis ide najkasnije do
ponedeljka.

[1] http://www.uzuvrh.hr/stranica.aspx?pageID=198
[2] http://www.opengovpartnership.org/
[3]