Ciao Giancarlo,

ho notato in questi giorni  uno scambio di messaggi sulla lista
[OSMF-talk] su un progetto di mappatura in Ghana.

Cito:
"MapsForAll.org has evolved from the old GPSToGo
http://www.osmfoundation.org/wiki/GPStogo

But it now encompasses more than just distributing GPS, we are
providing imagery and other resources to help people map.  It still
follows the same idea of GPSToGo - that is, 100% volunteer mapping for
OSM.  We are starting our pilot project in Tamale, Ghana where we have
acquired some satellite imagery and are also providing some GPS for
further mapping."

Il responsabile è Sam Larsen
<samlars...@yahoo.co.uk>

Presumo che loro hanno già prodotto manuali ed altra documantazione,
che ti potrebbe essere utile.

Saluti

Volker

(Volker Schmidt, Padova)