Mantai,

Aš ne teisininkas, bet dedu ant stalo 100€ prieš tavo 1€, kad tavo teisinė teorija nepraeitų. Prašau, prieš imdamasis tokio bandymo, parašyk OSM legal'ams ir paklausyk jų patarimo. Aš labai nenorėčiau, kad dėl tokio žingsnio liktumėm su skurdesne adresų baze, nei turime šiandien.

Aš manau, kad Ramūno idėja yra kur kas racionalesnė. Jei galiu ką dėl to kažką konkretaus padaryti -- duokit žinoti.

On 2018-01-02 16:06, Mantas wrote:
Labai ilgas laiškas gavosi, bet jei trumpai, pasiskaitęs sutartį supratau, kad jokių problemų, bent jau bandyti pasirašyti sutartį su RC dėl adresų duomenų įsigijimo nėra. Yra didelė riziaka, kad RC tiesiog nesutiks pasirašyti sutarties, bet nepabandžius nesužinosime.

2018 m. sausio 2 d. 15:55, Mantas <sire...@gmail.com <mailto:sire...@gmail.com>> rašė:

    2018 m. sausio 2 d. 15:15, Tomas Straupis <tomasstrau...@gmail.com
    <mailto:tomasstrau...@gmail.com>> rašė:
    > Tik ar nupirkus už pinigus galima duomenis perplatinti? Juk mes jei
    > nupirktume ir sukeltume į OSM, tada BET KAS galėtų tuos duomenis
    > pasiimti, ne tik kad nemokėdamas pinigų, bet dar ir nieko
    > neatsiklausdamas.

    Skyriau šiek tiek laiko pasiskaityti apie duomenų įsigijimo tvarką.
    Esminės nuorodos:

    http://www.registrucentras.lt/p/149
    <http://www.registrucentras.lt/p/149>
    http://www.registrucentras.lt/p/150
    <http://www.registrucentras.lt/p/150>

    Visus tekstinius adresų duomenis, bet koordinačių galima įsigyti už
    918.26 €.

    Kiek kainuoja koordinatės sunku pasakyti, panašu, kad apmokestintą už
    vienetą, tik nežinau kas yra tas vienetas ar vienas adresas vienas
    administracinis vienetas toks kaip seniūnija.

    Dėl duomenų perpanaudojimo yra sutartis:

    http://www.registrucentras.lt/bylos/dokumentai/adr/sutartis/sutartis.pdf
    <http://www.registrucentras.lt/bylos/dokumentai/adr/sutartis/sutartis.pdf>

    Ten teigiama:

    > IV. DUOMENŲ TEIKIMO IR NAUDOJIMO TIKSLAS
    > 9. TEIKĖJAS įsipareigoja teikti duomenis, kurie GAVĖJO bus panaudoti
    >    ____________________ tikslu ( - ais).

    Sutartyje galima nurodyti, kad duomenų naudojimo tikslas yra
    importas į
    OSM duomenų bazę.

    > VII. DUOMENŲ SAUGUMAS IR NAUDOJIMO TVARKA
    > 15. GAVĖJAS negali atskleisti pagal sutartį gautų duomenų ar
    suteikti
    >     kitokios galimybės bet kokia forma su jais susipažinti
    tretiesiems
    >     asmenims, jei kitaip nenustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.
    > 16. GAVĖJAS įsipareigoja:
    > 16.1. duomenis naudoti tik šios sutarties 9 punkte numatytam duomenų
    >       teikimo ir naudojimo tikslui įgyvendinti;

    Jei gerai atsimenu yra įsteigta Lietuvos OSM asociacija? Jei duomenys
    būtų įsigyjami per asociaciją, tai galima būtų užtikrinti, kad
    konkrečiai asociacija duomenų neperduoda niekam kitam ir duomenis
    naudoja tik importui į OSM, taip, kaip nurodyta duomenų naudojimo
    tiksluose.

    Tai, kad OSM duomenų bazė yra atvira ir bet kas gali iš jos duomenis
    pasiimti nereiškia, kad duomenų gavėjas kaip nors pažeidė sutartį.

    > 16.3. nekaupti gaunamų duomenų GAVĖJO duomenų bazėse;

    Šitas geras punktas :) Kadangi duomenys bus importuojami į OSM, tai
    papildomai duomenys niekur kitur nebus kaupiami.

    http://www.mapdust.com/ ?

    > 16.5. nekeisti iš Lietuvos Respublikos adresų registro gautų
    duomenų;

    Į OSM duomenų bazę bus importuojami nepakeisti duomenys. Gavėjas
    neatsako už tai, kaip duomenys naudojami OSM duomenų bazėje, po
    importo.

    > 16.6. naudojant iš Lietuvos Respublikos adresų registro gautus
    >       duomenis ar viešai atskleidžiant juos tretie siems asmenims,
    >       nurodyti jų šaltinį ,,© Lietuvos Respublikos adresų registras“
    >       ir duomenų atnaujinimo datą;

    Tikrai galima tai padaryti importo metu.

    Dėl atsakomybės, jei iškiltų nesutarimas dėl sutarties sąlygų:

> [...]
    > 23. Nė viena šalis neturi teisės pavesti šią sutartį vykdyti
    >     tretiesiems asmenims.
    > 24. Už sutarties  įsipareigojimų  nevykdymą  arba netinkamą  vykdymą
    >     šalys  atsako  Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta
    tvarka.
    > 25. Bet kokie nesutarimai ar ginčai, kylanty s tarp šalių dėl šios
    >     sutarties, sprendžiami tarpusavio susitarimu, o jeigu tokiu būdu
    >     nepavyksta ginčų išspręsti derybomis per 30 (trisdešimt) darbo
    >     dienų nuo derybų  pradžios,  jie  sprendžiami Lietuvos
    >     Respublikos  teisme,  vadovaujantis  Lietuvos Respublikos

    Iš esmės didžiausia rizika yra ta, kad RC tiesiog nesutiks pasirašyti
    sutarties, tokiu atveju, galima derėtis remiantis teisės gauti
    informaciją iš valstybinių įstaigų įstatymu:

    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.FA13E28615F6/XvnGvuLZtK
    <https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.FA13E28615F6/XvnGvuLZtK>

    Tačiau, jei vis tik sutartis bus pasirašyta sutinkant su nurodytu
    tikslu
    duomenis importuoti į OSM, tada nematau jokių problemų.

    Esminis sutarties punktas yra punktas nr. 9, kur laisva forma galima
    nurodyti kokiu tikslu bus naudojami duomenys. Toliau sutartyje kalbama
    apie tai, kad duomenų gavėjas negali daryti su duomenimis nieko kito
    išskyrus tai, kas nurodyta punkte nr. 9.

    Tai jei bus nurodytas importas į OSM duomenų bazę, tai duomenų gavėjas
    nieko nepažeistų.

    Bet aš nesu teisininkas, tai galiu ir klysti.

    --
                     Mantas aka sirex

--
Mantas aka sirex