2019-10-08, an, 23:22 saimhe rašė:
>   Vienintelis minusas, kad hierarchijos gale esantis service renderinamas kaip
> žymiai storesnė linija. Perėjimas residential => track => service atrodo nei
> šiaip,
> nei taip. Kol kas manau, kad tokioje situacijoje service tiesiog nenaudosiu:
> bus
> residential => service arba residential => track.

  Žemiausios kategorijos (mano siūlomas service) norisi pažymėti
galutinius privažiavimus, kurie įdomūs nebent tik pačiuose
stambiausiuose masteliuose. Kaip pvz. šitie įvažiavimai Kaune:
  https://openmap.lt/#m/18/54.90586/23.92743/0/0 (highway=service)
  daug daugiau tokių yra už miestų ribų:
  https://openmap.lt/#m/16.56/54.92298/25.24687/0/0 (highway=track)
  Ir nelabai eina pykti, juk įvažiavimai ten realiai yra. Tik tiek,
kad tiek vaizduoti smulkių kiemo keliukų nesinori ne pačiuose pačiuose
stambiausiuose masteliuose, tiek ir skaičiavimams jie trukdo (pvz.
pastatų tipifikavimui, kai pastatą reikia orientuoti į artimiausią
kelią, tai šitie kiemo keliukai kaip track labai trukdo
http://spatialforces.lt/gis/pastatu-tipifikavimas/)

  Ir kol nėra apibrėžtos hierarchijos, dažnai gaunasi, kad kažkoks
„smulkus“ track eina ŪŽ „stambesnio“ service, todėl šiek tiek
smulkesniuose masteliuose, kur track jau rodomas (nes tai gali būti
toli vedantys, nors ir lėčiau, bet pravažiuojami keliai) gali gautis
va taip:
  https://openmap.lt/#m/14.74/55.07624/24.03222/0/0 (priartinkite, kad
pasimetę keliai gautų jungtį su kelių tinklu)

2019-10-08 Aurimas Fišeras rašė:
> O kodėl ne:
> 8. track/service?

  Nes reikia hierarchijos. Grubiai apibendrinant: reikia toli einančių
kelių, kurie:
  a) yra žemesnės klasifikacijos nei residential
  b) mikromappinimo reikšmės įvažiavimų.
  Jei track/service laikome tame pačiame hierarchijos lygyje, tai
dalinti į tokias kategorijas tenka su papildomomis žymomis
(track=driveway, service=long_distance). Bet tokiu atveju, kaip minėta
ir žymėjimas naujoviškas, ir validatoriai kabinėjasi prie track= ir
=long_distance (tiesa aprašius šias žymas wiki kabinėjimasis
baigtųsi).
  Jei track/service išdėstome hierarchijoje kitaip - tada papildomos
žymos nebėra būtinos. Ir čia dar kartą akcentuočiau: bent jau aš
būtent taip ir suprantu, tai, kas parašyta wiki: service yra grynai
tik įvažiavimas/privažiavimas, dažnai asmeninis. Jei nuo pagrindinio
kelio turime sodybą, nutolusią tarkim 1km, tai beveik visą tą atstumą
kelias yra viešas - nelendam žmonėms į kiemą, galima atvažiuoti
grybauti, uogauti ar prie ežero - ir tik pačioje pabaigoje, prie
sodybos, yra privati zona.

  (čia dar šovė trečias variantas: tuos keliukus kieme žymėti
access=private, bet tada neis išskirti kiemo keliukų, kur
privažiuojama prie kelių sodybų ar daugiabučio namo, nes ten jau
nebebus access=private)

> Jei kelio vienintelis tikslas yra nuvesti iki dirbamo lauko, ar miško,
> tai jis ir yra „žemės ūkio“ kelias?
> Aišku, jei pakeliui miške ar viduryje dirbamo lauko atsiranda sodyba, ar
> net gyvenvietė...

  Dėl „agricultural use“ manau galim net nevargt, tas dalykas tik
Vokietijoje ir teveikia. Net kitos Europos šalys šito nenaudoja.

> Kuriuose masteliuose? Pavyzdžiai?

  https://www.openstreetmap.org/way/622824556#map=17/55.07662/24.02838

  Jei žymėsime taip, kaip siūlau aš: track aukštesnės kategorijos ir
iš jos įvažiavimai į kiemus yra service - gausis atvirkščiai nei šiame
pavyzdyje. Bent jau man vizualiai gausis keistai. Tiesa aš OSM-Carto
tai per daug nesirūpinu, mūsų vietiniuose žemėlapiuose padarysime
teisingai. Bet vat OsmAnd gerai priminta buvo, ten vaizduojama
panašiai, tik service DAR platesnis.

--
Tomas