Sveiki!

Pirmkārt, prieks par interesi.

Ja runājam par objektiem, tad šajā septembrī pirmoreiz plānojam piedalīties
globālajā Wiki Loves Monuments konkursā [1]. Pasākums notiek vairākos
desmitos valstu un tajā tiek fotografēti kultūras pieminekļi. Latvijā mums
ir izveidoti saraksti no VKPAI [2], kuros klāt ir linki ērtai ielādei
Commons. Bildēt šos objektus var jau tagad, bet ja ir vēlme uz kaut ko
pretendēt, tad labākās bildes var pataupīt septembrim un ielādēt tad
(bildēt drīkst arī iepriekš). Konkursā uzvarēt var atsevišķa izcila bilde,
nevis 30 labas. Mēģināsim piesaistīt kādu sponsoru, lai ar balvām motivētu
kūtrākos. Protams, visas bildes ir ar brīvo licenci.

Latvijas autortiesību likumā gan ir tāda problēma kā panorāmas brīvības
neesamība.[3] Tas neļauj Commons lādēt lielu daļa 20./21. gadsimta ēku un
pieminekļu, tā īsti droši var likt tikai vecas baznīcas. Vēl domāsi, kā to
risināt, iespējams paši no Commons kopēsim uz latvisko Vikipēdiju, cerībā,
ka likums tiks mainīts (ir aktīvisti, kas kvalitatīvi darbojas ES līmenī).
Paši šajā sakarā pieteicām manabalss.lv iniciatīvu [4].

Bez kultūras pieminekļiem ilustrācijām vajadzīgi arī Rīgas ielu attēli.
Protams, arī par citām pilsētām der, bet raksti ir tikai par dažu pilsētu
ielām [5]. Daļai no tām varētu būt problēmas ar temata nozīmīgumu. Protams,
arī visādi dabas objekti, ezeri, upes, dižakmeņi, alas.

[1] http://www.wikilovesmonuments.org/
[2]
https://lv.wikipedia.org/wiki/Vikiprojekts:Kult%C5%ABras_pieminek%C4%BCi_Vikip%C4%93dij%C4%81_2015/Saraksti
[3]