Richard van der Weerd <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Hi Guys,
>
> Het conversieprogje is klaar en daarom heb ik zojuist via JOSM een aantal
> dorpen ten oosten van Assen ter test geuppt.
>
> Deze dorpen hebben geen verbindingen met de bestaande wegen op de OSM-kaart.
> Hierdoor kan het eventueel ook weer simpel verwijderd worden.
>
> Graag zou ik jullie commentaar over kwaliteit etc willen geven. Zoals die
> dorpjes zijn gemapt, zo zal ook Assen er ongeveer uit te komen zien
> (uitdaging zit nog in het aansluiten op de bestaande wegen.
>
> Verder heb ik aan elke way een aantal tags gehangen, (ook graag jullie
> [...]

Hoi Richard,

Ziet er goed uit! (Voor zover ik dat kan beoordelen). Toch nog een paar kleine
opmerkingen.

- max_speed moet uiteraard maxspeed zijn, maar dat had je zo aan de feitelijk
geupte data te zien al door.

- Je hebt bij enkele nodes de tag Created_by gebruikt. Alleen moet dit
eigenlijk wel lower-case zijn. De tags zijn case-sensitive. Mogelijk ook goed
om deze tag ook bij de ways te gebruiken. (ik zie ze momenteel alleen bij de
nodes).

- Had je bij de postcode alleen de cijfers of ook de twee opvolgende letters?
Dit laatste zie ik nl niet.

Wat betreft de huisnummers, daar hebben we het face-to-face al eens over gehad.
De huidige tag hiervoor zou zijn "place_numbers" (zie ook http://
wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:place). Maar ja, daar valt nog behoorlijk
wat op af te dingen..... Maar ook daar is al weer een proposal voor opgesteld:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/House_numbers Het
geeft oa de problematiek goed weer, maar helaas (nog) geen afdoende oplossing :-
(

Voor de rest: Keep up the good work!

Henk H.