on 2007-05-22 13:49 Armijn Hemel wrote:

> [...]
             --- 8< ---{..snip...snip..}--- 8< ---

> Ik heb net even wat steekproeven genomen met wat punten die ik ken en
> met veel POI zitten ze er ettelijke honderden meters naast. Niet handig
> als je net een hotel zoekt, of een bruggetje, of een bushalte, of ...
>
> Daarnaast gaat de datainvoer blijkbaar ook via Google maps. Is dit dan
> geen afgeleid werk? Of ben ik nu te strikt?
>
> armijn

- Goed om te weten dat het soms heel erg niet klopt (dorpen willen tussen
data releases aldaar ook wel eens een paar kilometer opschuiven).

- 't Is wel CC-licensed, en veel materiaal komt van bijv.
overheidsinstellingen of andere data providers. Maar ik weet niet hoe hun
license clearance & compliance in elkaar zit.

- Gelukkig zei ik "mashup" en niet "merge" :-) Ze hebben een ander doel, en
duidelijk andere normen voor de data (bij een project waar we "alle
plaatsnamen in de hele wereld" nodig hadden, was het een hele stap vooruit
t.o.v. de honderden megabytes aan bij elkaar gesprokkelde data van allerlei
andere bronnen).

(Overigens stond ook daar Rotterdam er nog niet echt in, destijds...
Hellevoetsluis of zo wel. Misschien was de data door Amsterdammers
aangeleverd ;-)

- Wie weet is er een manier om "de beste data" uit beide projecten naar
elkaar over te zetten. En hun webservices zijn bijv. best ver: automatisch
geotaggen van blog posts, zoeken op dingen in de buurt van postcodes.
Misschien niet altijd nauwkeurig, maar wel uniform voor de wereld.

Maar goed, ik kom momenteel niet veel verder dan suggesties roepen...
Genoeg voor nu.

          /-- Groetjes,
         /--- Rolf.