Hallo Stefan!

Ik heb net met Andre van Atten gebeld. Hij was al op de hoogte van
OpenStreetMap en is idd. de persoon die verantwoordelijk is voor de
Geodata van ov9292.

Van hem komt een hele duidelijke en zeer begrijpelijke nee. De data met
betrekking tot locaties van bus-haltes, tramhaltes, trein trajecten etc.
etc. is core business voor ov9292. Vaak is de data die ze van de
vervoersmaatschappijen krijgen van matige kwaliteit, onder andere daarom
heeft ov9292 een team mensen in dienst om de kwaliteit te verhogen, data
te bewaken en bij te houden. Deze data wordt vervolgens weer op project
basis verkocht en vormt een significant deel van de inkomsten van
ov9292. De data wordt goed beschermd en bewaakt omdat, door de
nauwkeurigheid en kwaliteit van de gegevens, ook concurrentie gevoelige
informatie tussen de vervoersondernemingen onderling binnen ov9292
beschikbaar is. Connexxion is slechts een van deze partijen.

Met het vrijgeven van deze data  zou ov9292 dus haar eigen inkomsten op
straat gooien...

Ik vind dit een duidelijke motivatie.

Met vriendelijke groet,

Milo van der Linden