Lambertus wrote:
> Ja.
Hum, dat is een beetje kort door de bocht. De layers zijn nodig om te
kunnen onderscheiden welke op welke volgorde de kaart features opelkaar
getekend worden. Hier zijn 11 layers voor beschikbaar waarbij layer 0
meestal als het aardoppervlak beschouwd wordt maar dat hoeft niet.

Het Prins Clausplein in Den Haag (de natte droom van elke
wegenbouwkundige) heeft (pin me er niet op vast) 4 lagen. Stel nu dat de
onderste laag verdiept ligt, dan krijgt die layer=-1, bij de overige
lagen wordt elke keer 1 bij opgeteld.

Soms zijn spoorlijnen en snelwegen ook op layer=1 gemapt omdat deze vaak
op een talud liggen maar dat hoeft dus niet.