Als het om overheidsinstanties gaat kun je altijd met een WOB-verzoek proberen aan je data te komen. Uit betrouwbare bron weet ik dat dat nogal eens het gewenste resultaat oplevert :)

WOB = Wet Openbaarheid van Bestuur.

Op 13-jun-2007, om 23:16 heeft Danny Maas het volgende geschreven:

On 6/13/07, Stefan de Konink <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

Milo van der Linden schreef:
> Gatver, als we nu een miljoen mappers in Nederland krijgen? Misschien
> dat we dan serieus genomen gaan worden, want dat is volgens mij het
> eieren eten, met 60 participanten is OSM nederland echt een beetje een > kleine club. Ik durf te wedden dat wanneer Stefan "Directeur van TomTom"
> onder zijn e-mail had gezet, de reactie heel anders had geweest.

Het aardige was, de BOVAG was HEEL enthousiast aan de telefoon. En ik
snap niet dat organisaties als deze geen gratis reclame willen.

Ik wel hoor. Ergens bovenin zit iemand die flink aanpapt met andere nutteloze geldverslinders, en is bang dat als iemand naar dergelijke data vraagt, deze of gene een terroristisch aanval aan het voorbereiden is. Dat deze data op 1000 plekken op het internet kan worden opgevraagd zonder enige vorm van identificatie wordt voor de makkelijkheid vergeten.

Misschien moeten we zelf deze aanpak ook eens gaan uitvoeren.
U bent als gemeente niet bereid om door de belastingbetaler betaalde gegevens te verstrekken? Mooi, komt uw gemeente ook niet op de kaart.
of iets dergelijks....;-)

(uiteraard dient bovengetypte tekst met de gebruikelijke korrel zout genomen te worden)