Ik zie dat de landsgrenzen wel op wereld niveau te zien zijn, waarom niet op
detail niveau ?

http://www.geodan.nl/es/productos/catalogo-de-datos-geograficos/producten/achtergrondinfo-dataproducten/download/

> Weet alleen niet welke rechten er op rusten en of we deze naar OSM
> kunnen/mogen kopiƫren
>
> Daarnaast heb je natuurlijk de al eerder in de talk besproken CBS
> kaarten. Je kan van de wijken kaart namelijk met een GIS pakketje prima de
> landgrenzen kaart maken.
>
> Ook hier ken ik de rechten niet.
>
> Is er een shape naar OSM converter?

Tussenstapje? Shape naar GPX ?
http://www.google.nl/search?q=shp2gpx&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl

Oh, en er lijkt er 1 te zijn voor linux, maar dat gebruik ik zelf niet zo
vaak.
Maar er zijn vast wel tuxers die hier even naar willen kijken...
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/outgoing/shp2osm

Komt van deze OSM-pagina:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Czechia/free_map2osm

Groeten,