Ik denk dat het handig is om in de wiki
(http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:Map_Features) het gebruik van
highway=motorway, primary, seconday, tertiary wat duidelijker te maken.
Bij motorway heb ik er al expliciet bijgezet dat het om de A-wegen gaat, ik
stel voor om primary  te laten gelden voor de 'hoofd' N-wegen (N100 t/m N400)
en secondary voor de mindere N-wegen (N401 t/m N999).
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_weg ter verduidelijking.

Tertiary en unclassified is mij nog wat onduidelijk. De trend is om wegen in
buitengebieden aan te passen tot 60 km wegen, en dan ook de middenstreep te
verwijderen: unclassified. Zijn er nog wegen die geen N-weg zijn en buiten de
bebouwde kom liggen (dat zou tertiary zijn).

Dekken deze definities de ladng een beetje?

Is er in NL een gebruik voor highway=trunk? Zo niet, dan kan dat er ook bij
gezet worden.

Maarten