Stefan de Konink schreef:

> Daar gaat het natuurlijk niet alleen om. Als je straks *nog* meer meta
> data kunt toevoegen omdat mensen je zien als een ingang bij een
> collectief 'open geo data'. Dan wordt alles makkelijker :) Er zal vast
> wel een reden zijn waarom Prorail nu zegt: we hebben er geen tijd voor,
> en straks zegt: sure, momentje. Vergeet niet dat wat we nu krijgen
> waarschijnlijk een eenmalige dump is dat bijgehouden moet worden.

Als ik het bericht van AND lees
(http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php) krijg
ik de indruk dat ze zelf gebruik willen gaan maken van onze data. Dat
gaat het makkelijkst door eventuele wijzigingen in OSM zelf te doen...
Aan de andere kant, misschien ziet AND dit als een goede mogelijkheid om
helemaal niets meer te doen aan de data, want "die OSM-ers doen het
allemaal wel voor ons".

En het gekke is: wij gaan dat nog voor ze doen ook ;-)

> Exact, en bijdragen er aan is volgens mij onder 'share alike' ook verplicht?

Alleen als ze de data publiceren en distribueren. Zolang het "intern"
gebruik van de data is, hoef je wijzigingen niet terug te leveren. Of
het gebruik van de data om kaartjes te maken op een navigatiesysteem
telt als publicatie, dat is een vraag voor advocaten...

Eugene