On Sat, 21 Jul 2007 12:00:04 +0100, you wrote:

>Date: Fri, 20 Jul 2007 14:43:30 +0200
>From: Milo van der Linden <[EMAIL PROTECTED]>
>Subject: Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetMap bij BNR nieuwsradio donderdag
>To: OpenStreetMap NL discussion list <talk-nl@openstreetmap.org>
>
>Leuk! Dat klinkt goed zeg! Ik ga gauw luisteren.
>
>Even wat anders,
>
>Gisteren was er het een en ander over navigatie op RTL Editie NL, er
>kwamen 2 mannen van Navteq in beeld en aan het woord die voor de
>inwinning zorgen. De focus lag op het inwinnen van nieuwe woonwijken.
>
>Een paar kleine uittreksels.

> [...]

Hoe zit het dan met de autoroutering, dat wordt, voor zover ik weet
door de gps fabrikant geregelt, die kopen de kaarten van NavTeq en
TeleAtlas. Dat is behoorlijk veel werk naar het schijnt, vandaar dat
ze niet na elk nieuw weggetje met een update komen.
Kunnen we in de nabije toekomst gratis kaarten verwachten die ook
kunnen autorouteren en gebruikt kunnen worden in TomTom's Garmins en
Magellan's, die ook nog eens bvb maandelijks geupdate worden aan de
hand van info van de gebruikers.
Wie leid de update's in goede banen, zodat we niet 10 verschillende
versie hebben waaruit we kunnen kiezen?
Wie haalt de grapjassen eruit, die bvb hun straat voor alle verkeer
afsluiten om sluipverkeer te weren?
Wie maken jaar in jaar uit de update's, ondanks alle kritiek die ze
ongetwijfeld over zich heen krijgen als er een foutje wordt gemaakt?

Wie hebben allemaal een dikke huid, en worden graag afgezeken, voor
niks, in hun vrije tijd.

En wat als over 5 jaar het nieuwtje er af is en OSM bloed dood?
Jacob Bax
[EMAIL PROTECTED]
http://www.xs4all.nl/~jacobbax/
ICQ: 4271003