Hallo,

Het onderwerp van dit bericht is misschien wat vreemd, maar ik zal het
proberen uit te leggen.

Ik heb iemand opdracht verleend om een website te ontwikkelen die
gebruik maakt van Google Maps om gratis advertenties op een kaart van
Nederland te plaatsen. Omdat je bij Google Maps niet direct geld mag
vragen voor advertenties en omdat ik het OpenStreetMap project al een
tijdje met veel interesse volg, vroeg ik me af of het mogelijk is om
Google Maps voor mijn project te vervangen voor een systeem dat gebruik
maakt van OpenStreetMap (en OpenLayers). Ik ben niet bijzonder technisch
onderlegd, dus ik ben vooral op zoek naar informatie waaruit duidelijk
wordt a) of het op dit moment überhaupt mogelijk is om iets dergelijks
te realiseren, b) wat ik voor een dergelijk systeem nodig heb (gebruik
maken van een bestaande map server of er misschien zelf eentje draaien),
c) als het mogelijk is, wie mij daarbij wellicht kan helpen en d) Of ik
via dit project nog iets terug kan doen voor het OpenStreetMap project?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.

Groet,

Jeroen