ik ben bezig met een feasibility of ik osm data live kan renderen op een pda
nu probeer ik dit natuurlijk eerst op de pc (mbv het dotnet framework)
een eerste poging liep vrij soepel met een josm savefile van 50KB

maar toen ik heel maastricht probeerde (1.9MB) was de rendering engine
langer dan 5 min bezig dus dat heb ik niet afgewacht..

De engine is natuurlijk nog 0,0 geoptimaliseerd. De complete xml wordt voor
elk object (lees way type, area type)  appart geparsed en in een te tekenen
object collectie geplaatst. hierbij wordt ook nog niet gekeken of het object
zichtbaar is in de huidige view.

eerste resultaat na een paar uurtjes coden (links eigen rendering, rechts
osm map):
http://www.mestreechonline.nl/osm/osmmapnet_firstshot.jpg

het programma kan tot nu toe pannen en zoomen, way's en area's tekenen.
De straatnamen ontbreken nog, dit komt omdat ik de wegen nog als losse
segmenten teken. (het unordered segment probleem moet nog opgelost worden
zodat de weg als polyline of als beziercurve getekend kan worden)

Als er mensen zijn wil meewerken/denken aan dit project dan plaats ik de
(open)source in svn (zodra ik daar schrijft rechten heb)

Het doel is uiteindelijk een pda renderer die met het beperkte geheugen toch
soepel kan werken (alla tomtom).