Ik kan helemaal meegaan in jouw redenering
en dit zou eigenlijk op de internationale talk moeten worden besproken

moeten we alleen de import naar mapnik aanpassen zie ik, route=walking
komt nog niet voor in onze db
het is trouwens een zooitje kwa benaming zie ik

osm=> select distinct route from planet_osm_line where route!=''
            route
-----------------------------
 bus
 Enschede - Amersfoort