Ik heb daar ook al eens een keer een ideetje voor ontwikkeld. Als je
nu uitgaat van individuele adressen, waarvan je als individu de
postcode en de locatie weet, dan kun je deze aan een database
toevoegen via een eenvoudige tool. Op deze manier groeit vanzelf een
database met PC6 / coördinaat-combinaties. Naarmate van een postcode
meer adressen in de database voorkomen, is de precisie groter, maar je
hebt al heel gauw een puntlocatie voor een postcode waar je in elk
geval iets mee kunt.
Een andere (optionele) tool zou de gaten / verschillen in precisie
kunnen weergeven in een soort van heat map: een gebied is groen als er
veel records in de database zijn, en rood als er nog geen adressen
voorkomen.
Misschien dat FreeThePostcode ook al zo werkt, nooit naar gekeken
eigenlijk.
Ga na hoeveel adressen je zelf al kent waarvan je de postcode en de
locatie kent, en bedenk dan dat er 'slechts' zo'n 4000 PC4s zijn..Dan
kom je al gauw een heel eind! En als PC4 voldoende precies is, kun je
zo opschakelen naar PC5 (30.000+) / PC6 (400.000+).
Op deze manier krijg je niet (eenvoudig) een vlakkenkaart, maar met
centroïden zijn de meeste toepassingen prima bediend.

Martijn

--
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 25 mei 2008, om 21:20 heeft Richard Duivenvoorde het volgende
geschreven: