Martijn van Oosterhout wrote:

> De uiteindelijke oplossen die gepland is is om steden een z_index te
> geven en dan op basis van die volgorde te renderen. Dan komt Amsterdam
> altijd tevoorschijn omdat het als eerste gerenderd wordt.

En steden met een hogere/lagere z-index die evt overlappen met het label
van Amsterdam worden genegeerd? Dan komt dit op hetzelfde neer als een
'belangrijkheids-index', alleen omgekeerd toch?

Is het niet zo dat de laagste z-indexen bovenaan liggen (dus z-index 1
ligt boven z-index 2 ??)?
Is het dan niet handig om de places-indexen in de pas te laten lopen met
de zoomlevels van de wereldkaart?
heel de wereld = zoom 0,
heel nederland = zoom 3,
straatnivo = zoom 18,
evt steeds verder

Je kunt dan bijvoorbeeld
Amsterdam z-index 0 geven (omdat je die zelfs op de wereldkaart wilt zien),
alle grote steden in nederland bijvoorbeeld zoom 3,
en het buurtschap weetikveel zoom 15
en het putje in mijn gootsteen (nu nog niet op de kaart, maar over een
half jaar wanneer we die highres-sat-foto's er ook in hebben) op zoom 25 ;-)
(is ook de reden dat in (een ver verleden) de GoogleMaps-api de
zoomlevels op een bepaald moment zijn omgedraaid. Eerst was 0 het
diepste nivo, later zag men in dat verder uitzoomen niet waarschijnlijk
was, maar verder inzoomen wel :-) )

Als iedereen bij OSM in alle landen dit aanhoudt, dan hebben we "nooit"
meer labelprobleempjes ...

Groet

Richard Duivenvoorde