Op 24 jun 2008, om 16:24 heeft Robin Harmsen het volgende geschreven:

> Hallo Nederlandse OpenStreetMap participanten,

Ha Robin,
Welkom bij OpenStreetMap en alvast veel plezier!

> Via de mailing lijst wil ik me bij deze voorstellen.
>
> Ik ben Robin Harmsen, 24 jaar oud, wonenende te Maarssen,
> afgestudeerd HBO Informatica, Master-Student Medische
> Informatiekunde aan de UvA/AMC. En kwam dit geweldige project per
> toeval tegen op internet en zou graag hier en daar willen bijdragen.
>
> In eerste instantie ben ik van plan me te oriënteren in welke dingen
> er allemaal gedaan worden.

* Mappen (individueel en in mapping parties - helaas niet zo vaak,
maar kijk op openstreetmap.nl voor aankondigingen, of hier op de lijst)
* Beheer / inrichten van onze eigen server tile.openstreetmap.nl
* PR (bloggen, praatjes houden in den lande)
* Zinnige en leuke samenwerkingsverbanden aangaan op data- en
softwaregebied
* Sociale evenementen om de OSM-community-binding te stimuleren :)
(mag wel wat meer...maar Nederland blijkt toch vaak groot.)

> Zo heb ik grote interesse in het mappen op zich, helaas heb ik zelf
> hier geen apparatuur voor.

We hebben een stuk of 20 GPSen ter beschikking, die tijdens mapping
parties in eerste instantie voor de duur van de party ter beschikking
worden gesteld. Als we elkaar wat beter kennen kunnen ze ook voor
langere tijd worden geleend. Kijk op de Wiki voor een overzicht.

> Het (mee)bouwen van software componenten, zoals de distributed
> renderer, en het misschien ontwikkelen van een zo veel mogelijk
> geautomatiseerde mapper op basis van GPS en eventueel automatische
> foto apparatuur.

Automatisch mappen is een illusie :) maar er valt gelukkig nog genoeg
te coden. Een mobiele applicatie om het editten te ondersteunen is
zeker nog een wens. Dit is vooral een internationale aangelegenheid.
Kijk op irc (#osm en #osm-nl op irc.oftc.net) en sluit je ook aan bij
de dev-lijst (zoek even op de wiki).
Voordat je ergens aan begint, kijk altijd eerst op de wiki en vraag
rond, er is heel veel gaande.
> Robin
>
> PS. Een idee wat al bij me opkwam is het opzetten van een soort
> reisplanner voor het Openbaarvervoer zoals 9292, alleen dan op basis
> van een kaart (in eerste instantie zonder vertrektijden, maar routes
> zou moeten kunnen)

Stefan heeft hier wel ideeën over, ik neem aan dat hij wel reageert ;)