Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Milo van der Linden
Verzonden: donderdag 10 juli 2008 20:09
Aan: Geert Schuring; OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] On demand WMS refresh

Hallo Geert,

Je raakt de kern van een probleem in de architectuur van openstreetmap
waar op dit moment in diverse wandelgangen al over wordt nagedacht.

De flow is als volgt:

- edit met josm, potlach of merkaartor -> wijzigingen komen in de
centrale database
- Iemand moet ergens een diff downloaden, deze importeren in zijn lokale
postgresql/postgis database

Er moet dus altijd een trigger zijn om iemand te motiveren op moment x
de diff te verwerken. En dat is voor zover ik weet op dit moment altijd
handwerk of een geschedulde batch.