On Tuesday 29 July 2008, Stefan de Konink wrote:

> Als je huisnummers met apparte nodes gaat modelleren en daar de addr:
> prefix bij de tag voorzet, wordt bij een willekeurige map request toch ook
> alle nodes gedownload?

Je wil dus relaties gebruiken zonder extra nodes of ways?
Eigenlijk ben ik het wel deels met Geert eens: ik heb ook niet zo'n zin in een
discussie over huisnummer-schema's. In mijn geval omdat alle tot nu toe
opgevoerde ideƫen grote nadelen hebben en je dus maar blijft
doordiscussieren. Ik zie dat jij ook in Veenendaal bent en ik stel voor om
- ook daar geen grote huisnummer-schema discussie te gaan houden (de tijd niet
voor);
- de huidige oplossing kort te presenteren en te polsen of er draagvlak voor
is.
In het geval er niet genoeg voorstanders zijn voor een volledige import van
deze of een ligt aangepaste (maar compatibele) oplossing, denk ik erover de
data voorlopig alleen beschikbaar te maken (in hapklare brokken of zo) voor
iedereen om mee te doen wat ie wil (incl. eventueel op kleine schaal
importeren).

> Wiki is iets om informatie in op te slaan, per definitie niet de optimale
> tool om taken te delegeren. Niet optimaler dan een willekeurig stukje
> papier.

Behalve dan dat het online is en iedereen het kan lezen en schrijven en
dus /werkt/. Maar goed, dat is off-topic.

--
Freek