> Ik zat met mijn eTrex Legend samen met iemand met een Etrex HC in de
> trein en ik had zoals gewoonlijk moeite om uit het raam een paar
> satellieten te vinden en te locken. Hij met zijn HC zat niet aan het
> raam en zag bijna alle satellieten en kreeg heel makkelijk een log.
> Ik was werkelijk stomverbaasd dat die HC modellen zo gevoelig zijn.

Met mijn Vista HCx heb ik inderdaad geen probleem om in de trein de positie
te zien. Met een marge van tussen de 4 en ongeveer 15 meter overigens.
Behalve natuurlijk binnen overdekte stations, zoals Utrecht Centraal. Daar
is de Vista ook "de weg kwijt". Ook bij het rijden door bosgebieden (per
trein) is er weinig aan te merken op het ontvangst. Laat ik het zo stellen,
mijn GSM is sneller de verbinding kwijt tussen Ede-Wageningen en Arnhem dan
dat de Vista HCx niet meer weet waar ik ben.

Met vriendelijke groet,
Martijn Coenen