Quoting Rob who wrote on Mon 2008-08-18 at 11:19:

> http://www.nu.nl/news/1702273/51/Website_brengt_gaten_mobiel_net_in_beeld.html
>
> dit dekking meten/loggen zou je toch mooier met een speciale
> applicatie op je telefoon kunnen doen lijkt me (als je deze gegevens
> van de gsm chip kunt krijgen)

In ieder geval het actieve celnummer en de signaalsterkte. Ook leuk om
bij de gsm antennes de celnummers te zoeken. Net even getest: wat ik
ooit heb bij elkaar gezocht in http://idefix.net/~koos/gsmgps.html over
(Nokia) commando's om celnummers en signaalsterkte op te vragen werkt nog.

> en vervolgens die gegevens uploaden naar een database, zodat je hier
> een mooie heat map van kunt renderen

Ja maar dan heb je echt reproduceerbaar onderzoek gedaan. Die bovenstaande
site lijkt veel meer te gaan om klagen over mobiele dekking.

                                                   Koos

--
Koos van den Hout,           PGP keyid DSS/1024 0xF0D7C263 via keyservers
[EMAIL PROTECTED]        or RSA/1024 0xCA845CB5