Wie heeft er zin om eens een stukje te helpen

met de OV kaart in den haag.

Als bijlage heb ik een voorbeeld gegeven

van een GPX file van Bus 25

Deze kan je gewoon in JOSM laden,

en dan kan je je gang gaan.

Hoe gaat het.

1.       Eerst de GPX file laden.

2.       Dan de OSM data eronder matchen, dwz
alle afwijkingen (busbanen) , fouten in OSM (rotondes)
aanpassen. IHA past de data heel goed op OSM.

3.       Relaties aanmaken voor heen (forward) en terug (backward)

Tags:

type = route

route = bus

name = Bus 25

note = ...

source = Stadsgewet haaglanden

role = forward  (of backward)

network = lpt    (local public transport)

Graag even melden als je deze buslijn wilt oppakken.

Er zijn er genoeg, dus laat me even weten als je een andere lijn wilt.

Door in de relatie editor (cntrl A)  alle ways  te selecteren en
vervolgens

op het select hokje te klikken worden in de kaart alle ways

geselecteerd (geel of rood). Nodig ter controle.

Tevens kan je  die route meteen inladen in de nieuwe backward relatie en
hoef je

alleen maar de verschillen te zoeken en te corrigeren.

Gert