Het AHN is een heel mooie dataset, erg nauwkeurig met een meter
resolutie. Nadeel kan zijn dat ook de hoogte van gebouwen wordt
weergegeven in het bestand - was je niet wil als je hoogtelijnen gaat
maken - maar het bestand is ook gefilterd te krijgen zodat gebouwen
via een algoritme worden uitgefilterd.

AHN wordt voor veel geld verkocht, maar het zou zomaar eens kunnen dat
ze welwillend staan tegenover opname in OSM zolang de brondata niet
vrij beschikbaar komt. Dit vertelt een collega me die veel met AHN
heeft gewerkt. Het zou zeker de moeite lonen eens contact te zoeken.

Als je op AHN.nl klikt op 'Hoe hoog woont u?' dan kun je de dataset
gevisualiseerd zien. Werkt momenteel niet in Firefox 3.

Martijn

Op 20 aug 2008, om 12:17 heeft Paul Berendsen het volgende geschreven:

martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/