2008/8/23 Stefan de Konink <[EMAIL PROTECTED]>:
> Ok mensen.
>

> Ik kan nog niet veel zeggen maar aangezien ik nog geen minuut heb
> geslapen, maar het volgende. Bedenk eens wat dingen die je als GIS/OSM
> nerd in een camera wilt hebben, zeker wat betreft software.
>
> Je kunt hierbij denken aan:
> - GPS tracks automatisch bij foto en video opslaan
> - Foto's ophalen voor specifieke gebieden
> - Kijkrichting van de camera opslaan
> - Verwerken van foto's zodat je snel straatnaam bordjes kan zien
> - Wellicht iets met herkennen van wegen (type, aantal rijbanen?)

Misschien interessant in deze context:

Ik ben voor m'n werk momenteel bezig met een researchproject genaamd
Tripod dat als doel heeft een foto aan de hand van metadata
volautomatisch te voorzien van een human language caption
(onderschrift). Dit gebeurt door de  GPS-locatie, de kompasrichting en
de hoek van de camera op het moment van de opname te voeden aan een
chain van webservices die als uiteindelijke uitvoer een onderschrift
in een gewenste taal teruglevert. Ik houd me in het kader van dit
project bezig met een webservice die op basis van een hogeresolutie
DEM en gebouwinformatie identificeert welke gebouwen er op de foto
staan. We gebruiken een Web Perspective Viewer Service
(deegree-implementatie) in combinatie met o.a. OSM-data :) Zie [1]
voor meer info.
Voor het testen gebruiken we een 'normale' Nikon D70-camera met
daaraan gekoppeld een zelfbouw-apparaatje dat functioneert als
digitaal kompas en sensor voor de tilt van de camera.

[1] http://deegreeday.deegree.org/deegreeday2008/downloads - onder
'Eduardo Dias: WPVS for Content Analysis of Spatially Enhanced
Multimedia'
--
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/