Martijn van Exel wrote:
> Op 15 sep 2008, om 23:07 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:

> Even op de manier van de reclames voor ontharingsmagie:
> Voor: iedereen heeft een gelijke macht om aan OpenStreetMap bij te
> dragen, met alle gevaren van dien die we proberen op te lossen a
> posteriori met behulp van een groeiend aantal 'peers' en niet te
> vergeten technisch instrumentarium (change sets, API0.6). Dit levert
> een wild groeiende database op, met al zijn kleine interne
> incoherenties maar met steeds nieuwe initiatieven.
> Na: OSM gaat ten onder aan machtsstrijdjes tussen zelfbenoemde
> [...]

Ja, goed punt, dat moet wel voorkomen worden. Maar die "dictators"
worden natuurlijk niet zomaar aangenomen. Ik neem aan dat het mensen
worden die hun sporen al verdiend hebben binnen OSM.
Ik denk dat er gestemd moet worden wie er de "dictator" wordt. En 1x in
de zoveel tijd (half jaar? jaar?) een ander persoon die in die functie
zit. Dan heb je niet het probleem dat ze zich elitair gaan voelen en
gedragen en kunnen nieuwe mappers ook dictator worden.
Of is dit een slecht idee?

Groeten, Tijn