Berlo, L.A.H.M. (Leon) van wrote:

> Met veel enthousiasme maak ik gebruik van OSM (op vele verschillende
> manieren).
> De nieuwe speedlayer in de nl-tileserver is érug gaaf.
> Ik vraag me wel af waarom dat in google projectie is?
> Waarom niet in RDnew? en is er ergens anders een tileserver/wms-server in
> RDnew te vinden om OSM data?

Wat bedoel je met "google projectie"? De kaart is in Mercator projectie
gemaakt en standaard krijg je (internationale) lengte en breedtegraden te
zien.

Als je de Nederlandse tileserver op tile.openstreetmap.nl pakt dan staan
onderin ook de RD coördinaten. Uiteraard laat deze tileserver alleen details
van Nederland zien.

Maarten