Armijn Hemel wrote:
> hiya,

> Op kvdb.net staat/komt al zo'n soort systeem (zie
> http://kvdb.net/projects/6pp/ ). Of dat met kaart is weet ik niet. Om
> mensen alvast een beetje in de richting te sturen is de data van '4pp'
> alvast een goede start (dan hoeven ze niet zo lang te zoeken):
>
> http://kvdb.net/projects/6pp/4pp/

Laat de "mannen van openstreetmap" de kaart component er onder bouwen!

> Grappig. Ga wel even goed na in hoeverre dit niet de privacy aantast als
> je het herpubliceert (een geolocatie gekoppeld aan een persoon kan een
> persoonsgegeven zijn is mij ingefluisterd door een welbekend ICT-jurist
> uit Eindhoven).

Personen blijven buiten beschouwing. De relatie wordt:
- 6ppc -> x/y <- IP-adres

Namen etc. hoeven niet te worden opgegeven. En we gaan aggregeren. De
losse prikjes op zich bieden geen informatie; maar door

aggregatie, sampling, nearest neighbours analyse en een hoop
"rekenmodellenstampwerk"; denk ik dat we wel eens hele leuke dingen
kunnen laten zien! Als we maar véél, heel veel verschillende individuen
en heel veel verschillende prikjes hebben.