(Ook geplaatst op het forum)

Hallo Allemaal,

Ik ben begonnen met het maken van een openstreetmap boek, in het
Nederlands voor alle soorten gebruikers maar uiteraard vooral voor
beginners. Als stichting OpenGeo stellen we ons namelijk ook als doel om
in Nederland meer mensen te laten meedoen aan openstreetmap.

Mijn bedoeling is om samen te werken aan het boek!

Je kunt de voortgang zien op:

http://docs.google.com/View?id=dhhcvg5_23hqvnzvc9

en als je opmerkingen hebt of interesse hebt om mee te helpen, dan kun
je dit bij mij melden.

Ik heb ook al zitten kijken of het een idee zou zijn om het bijvoorbeeld
via wikibooks te doen, of via een ander webbased methode om er eenvoudig
een boek mee voor te bereiden voor druk. Ook zoek ik nog een
drukkerij/uitgever die dit ook onder CC-by-SA zou willen uitgeven. Van
een gedrukte versie zou de bedoeling zijn dat de inkomsten naar de
stichting OpenGeo gaan met als doel de nederlandse openstreetmap
community er mee te sponsoren.

Uiteraard zullen alle auteurs worden vermeld!

Laat me weten wat je vindt of denkt.

Met vriendelijke groet,

Milo van der Linden