Eugene van der Pijll wrote:

> Dat is volgens mij niet wat "designated" betekent. Het betekent "bedoeld
> voor", "aangewezen voor"; in OSM-termen: wat er op het bordje staat.

Wel, niemand weet het echt wat access=designated betekent. In Duitsland wisten
ze het ook niet meer omdat iedereen het anders toepaste en maken ze het nu nog
wat moeilijker met een access=official tag in te voeren.

> +1.
>
> Zelfs als er een andere manier is om hetzelfde te taggen: een bicycle=no
> tag op de hoofdrijbaan is nooit verkeerd; er mag namelijk niet gefietst
> worden.

Kijk, als het fietspad verplicht is, dan is dat een eigenschap van dat
fietspad, en moet je dat oplossen met tags op dat fietspad. Voor Belgiƫ is
highway=cycleway genoeg om te zeggen dat er een verplicht fietspad is zodat
als een router zo'n weg parallel ziet aan een andere weg, die kan weten dat
fietsers niet via de weg kunnen (maar ook nog kan weten dat die fietser in
bepaalde gevallen ook nog wel de rijbaan opmag moest de situatie daarom vragen
-- tenzij er een verbodsbord staat om een of andere reden, waarbij je dus
bicycle=no nodig hebt).

Ben