Hoi,

De IJtunnel is momenteel dicht. Omdat het toch een zeer belangrijke
verbindings ader is en er inmiddels al diverse routeplanners zijn die gebruik
maken van OSM heb ik er een tijdelijke access=no aan toegevoegd.

Misschien heb ik het (grotendeels) goed gedaan, maar het is erg ingewikkeld.
Ik heb naast de access=no een date_on, date_off en hour_off toegevoegd.

Toch moet er zoals het nu is handwerk worden verricht op 24 augustus want er
zaten al foot=no en bicycle=no access restricties op en die blijven
natuurlijk, ook na 24 augustus.

Verder is de tunnel nu niet dicht voor openbaar vervoer, taxi's en
noodhulpdiensten:
http://bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp?action=display_data&name=pagina&item_id=1695

Om dit allemaal goed aan te geven is zover ik heb kunnen vinden niet of
nauwelijks te doen, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.  Als iemand weet hoe
dit beter kan dan hoor ik dat graag?

IJtunnel link:
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.38&lon=4.9113&zoom=14

Met vriendelijke groeten,