On Sunday 16 August 2009 12:52:50 Frank Fesevur wrote:
> Hallo,
>
> Ik ben, als beginnend mapper, bezig om in mijn buurt in Den Haag
> foutjes te verbeteren.
>
> Als je kijkt naar http://osm.org/go/0E4Awq4p dan zie je de
> Maartensdijklaan het water doorlopen en allemaal bruggen, maar dit is
> niet goed. Het water loopt wel door maar allemaal met duikers, van
> bruggen is geen sprake.
>
> Hoe kan ik dat het beste mappen? Op het forum is een discussie gevoerd
> over een culvert tag, maar daar worden worden twee voorstellen
> genoemd: "culvert=yes" en "tunnel=culvert".
> [...]
Ik zou in elk geval dat natural=water gebied weghalen want die is er dus
blijkbaar niet.

Persoonlijk zou ik mij niet om het verloop van die duiker bekommeren tenzij je
er door kunt varen (wat ik betwijfel). Als je er doorheen kunt varen is
volgens mij geen duiker. Overigens lijkt mij waterway=culvert het meest
logische. Voordeel daarvan is dat het niet gerenderd wordt maar wel in de OSM
database staat  en duidelijk is voor een volgende mapper wat ermee bedoeld
wordt.

Even hier in Amsterdam naar het Muntplein kijkende zie ik dat de natural=water
gebied ten onrechte doorloopt onder het plein. Je kunt er wel onderdoor varen
en die weg is het getagged met  waterway=canal; boat=yes; tunnel=yes;
layer=-1 wat mij niet verkeerd lijkt.
<http://www.openstreetmap.org/?lat=52.36703&lon=4.89345&zoom=17&layers=B000FTF>

mvg

Lambert Carsten