On Tue, 25 Aug 2009 21:45:13 +0200 (CEST), "Floris Looijesteijn" wrote:
> ik wil niet al te negatief klinken maar waarom nieuwe features toevoegen
> terwijl de basis functionaliteit zelden werkt?

Nieuwe functies toevoegen kan prima aangezien ik alleen de website onder
beheer heb. Alle andere functies worden door externen ontwikkeld en
onderhouden. Dat is de kracht van YOURS (ik kan snel iets maken als ik wil
omdat 90% van de code er al is) maar ook het nadeel (ik heb niet alles in
de hand).

> ik probeer af en toe weer eens een route te plannen maar 9 van de 10 keer
> blijft het hangen op de Namefinder service. nu net ook weer...

De namefinder is daar een goed voorbeeld van ja. De dienst is onderdeel van
het OpenStreetMap platform (de zoekfunctie op de main webpagina is dezelfde
als die je op yournavigation.org ziet).

Tijdens de SOTM is er ook al over de namefinder gesproken. Door iedereen
beaamd dat het maar zozo werkt maar het is wat we nu hebben. Nadeel is ook
dat na de SOTM eindelijk weer eens is besloten om de namefinder db te
verversen, wat weer als nadeel heeft dat het een tijdlang traag is. Ik moet
overigens zeggen dat de namefinder vanmiddag echt uitzonderlijk snel was
(responsetijd rond de 1-2 seconden). Misschien dat veel mensen door mijn
aankondiging aan het spelen zijn en de service daardoor weer op zijn gat
ligt? Ik weet het niet.

Uiteindelijk zijn er ook initiatieven gestart om een snellere en beter
werkende namefinder te bouwen. ETA? Geen idee...maar mocht de namefinder
weer goed gaan reageren dan is YOURS er iig weer een stukje verder klaar
voor.

> is daar niets anders voor te verzinnen?

Geen idee, ik sta open voor alternatieven.

Wist je overigens dat je, door op een waypoint knop te klikken en daarna op
de kaart te klikken, zelf de waypoints op de kaart kunt zetten en daarvoor
dus niet de namefinder nodig hebt?

<http://svn.openstreetmap.org/applications/routing/yours/branches/version-1.0-via/>