Ik heb nu eerst de vriendelijke vraag gesteld hoe ze met de licentie omgaan ;-)

In principe hoort de vermelding bij de kaart te staan. Dat kan op
verschillende manieren. Bijvoorbeeld vermelding van "Data by
OpenStreetMap.org contributors under CC-BY-SA 2.0 license" waarbij
openstreetmap.org en CC-BY-SA beide een link kunnen zijn naar beide
betreffende websites. Op een mobiele toepassing zal dit mogelijk wat
beknopter moeten ivm de beschikbare ruimte. Je zou daarbij kunnen
denken aan een melding van "Data from OpenStreetMap.org" met daarnaast
een colofon in de toepassing met een wat uitgebreidere vermelding.

Daarnaast zijn er nog wat meer issues die spelen rondom gebruik van
OSM tiles. Wanneer ze de tiles van de tile.openstreetmap.org website
afhalen, moet daar ook nog even met hun over gesproken worden
bijvoorbeeld.

Andersom is een overleg ook leuk om te weten in hoeverre er een vorm
van samenwerking kan plaatsvinden. Bijvoorbeeld dat (sommige) locaties
bij hier.nl ook als poi's in de osm kaart wordt opgenomen....

Maar goed, eerst maar even in overleg komen met hier.nl.

Gr,
Henk

Op 23 september 2009 13:14 heeft Floris Looijesteijn <o...@floris.nu>
het volgende geschreven: