2009/10/20 Roeland Douma <u...@rullzer.com>:
> Howdy!
>
> Ik zat te denken dat er misschien wel (nederlandse) bedrijven/instanties zijn
> die wel iets met OSM data willen doen maar geen zin hebben om allerlei rare
> software te moeten configureren om aan die data te komen.
[knip]

Ik heb laatst een presentatie gehad van Arcadis over Geoportals
(volgens de slides zijn dat GISs voor het opslaan, bewerken (upgraden)
en gebruiken van geodata) en zij gebruiken de OSM-data. Dat wil
zeggen, ze hebben de data beschikbaar als één van de verschillende
bronnen. Als sidenote vertelde deze persoon, werkzaam bij
Informatiemanagement, onderdeel van Verkeer en Vervoer, dat ze bij
uitzondering een kopie van de algemene database gebruiken omdat de
server van OSM te traag is. Normaal gebruiken ze geo-services van de
gegevenshouders. In hun geval is een snelle WMS en/of WFS misschien
handiger, maar ik heb niet gevraagd wat ze precies met OSM doen.

Maar laat je vooral niet tegenhouden door mijn sidenote, meer
bedrijven en instanties is natuurlijk beter.

> --Roeland

Groeten van Ben

de Campusomroep: op en achter UTV en Uradio! www.campusomroep.nl