Op 21 oktober 2009 11:22 heeft Lambertus <o...@na1400.info> het
volgende geschreven:
> Ja, we vinden allemaal (?) dat we te weinig doen. Dus moeten we dit NU
> omzetten naar actie!

we doen genoeg ;)  alleen niet op ledenwervingsgebied
ik zie een aantal uitdagingen daarbij op onze weg liggen

- Wat is/zijn onze doelgroep(en) en wat is de huidige samenstelling
van osm'ers (99% techneut gok ik ?)
- hoe motiveer je mensen mee te doen ? oftewel the big question
"what's in it for me"
- Informatie voor beginners is gefragmenteerd, wat ontbreekt is een
goed informatie portaal, maar daar komt gelukkig snel verandering in
- Huidige editors zijn te moeilijk (gemaakt door en voor techneuten)

Je kunt nu wel gaan werven in de (landelijke) media maar of er veel
mensen blijven hangen is natuurlijk de vraag..
Misschien moet je eerst gaan kijken naar de doelgroepen die direct
baat hebben bij OpenStreetMap data, ik denk dan als eerste aan
GeoCachers/Garmin gebruikers.

[brainstorm]
verder zou de scouting mogelijk interessant kunnen zijn, laat een
groep scouts, op een zaterdagmiddag,  stukken bos of een (kamp)
terrein in kaart brengen met een gps, onder begeleiding van een
osm'er/leiding.
[/brainstorm]

> We hebben een stichting -met wat prominente NL OSM-ers in het bestuur-
> dat de intentie heeft de community van OSM te ondersteunen, alleen komt
> er maar weinig uit. Hiervoor zijn allemaal wellicht goede redenen aan te
> dragen maar dat veranderd de realiteit niet. Met 4 of 5 man kun je 'dit'
> gewoon niet allemaal organiseren.

site note : Henk is bezig met de inventarisatie van een NL local
chapter, of dit onder de paraplu van opengeo gebeurd is nog niet
duidelijk.. mag hij zelf even op reageren

> Wat ik bij deze voorstel is dat zich wat clubjes (noem het commissies)
> onder de OpenGeo paraplu vormen welke zich richten op specifieke
> promotie doeleinden. Ik denk dan aan:

daar hebben we het inderdaad ook al over gehad

Rob