Sybren A. Stüvel wrote:

> Denken jullie dat één GPS trace genoeg is om de data in OSM te gaan
> aanpassen? Of zijn er toch meerdere traces nodig om de AND en 3dshapes
> data te gaan "tegenspreken"?

Jij bent zelf het beste in staat om te kunnen vaststellen dat die sloot
(Mannezeesche Watergang) er echt nog ligt. Je trace loopt netjes langs
de sloot, en steekt 2 keer over. Naar ik dan aanneem liggen daar dan
bruggen, en loopt de nieuwe weg verder vlak langs dat bestaande water.

Voor wat betreft die rotonde zou ik wat meer data verzamelen, ook van de
ventwegen die langs de Schroeweg lopen, want die zullen ook verlegd zijn
ter hoogte van de rotonde.

En als laatste de Bluesroute. Die zou ik gewoon aanpassen aan de hand
van de trace.

Zelf verzamel ik van complexere situaties (zoals die rotonde+ventwegen)
wat meer traces, zodat ik een compleet plaatje op mijn scherm heb als ik
het ga aanpassen. Wegen in wijken zelf wil ik best van een enkele goed
uitziende trace doen.

Vergeet niet dat zowel de AND-data van hoogstens 2007 is, en de
3dShapes-data op veel plekken niet veel recenter zal zijn, dus bij
nieuwbouwwijken tellen zelf gemaakt traces erg mee.

--
Lennard