Stefan de Konink wrote:

> Iets zegt me weer dat dit een broodje aap verhaal is :) Volgens mij gaat
> het gewoon om een of andere afronding of hermeting van de daadwerkelijke
> oppervlakte in tegenstelling tot bijvoorbeeld sloot grenzen.

Dit is de werkelijke reden, en werd ook al genoemd in januari, toen dit
bericht pas echt _actueel_ was.

Slootkanten, bomenrijen, en andere 'niet werkelijk landbouwgrond'
onderdelen werden eerst wel meegeteld bij de bepaling van de totale
oppervlakte, en met de nieuwe methode niet meer. Hierdoor raakt een boer
op papier heel wat vierkante meters kwijt. Vierkante meters die hij/zij
eerder toch al niet nuttig in kon zetten voor landbouw, maar die toen
wel meetelden in allerlei regelingen.

--
Lennard