Stefan de Konink wrote:
> Hoi,
>

> Wellicht hebben jullie het op de devlijst gezien; er is een nieuwe
> browser based tile engine in town het heet: khtml[1]
>
> Om mensen die het nog niet gezien hebben even van hun stoel te laten
> vallen: <http://www.khtml.org/iphonemap/simple.html>
>

> Ja smooth zoom, snel scrollen, eigenlijk alles wat je wilt. Ik vraag me
> dus af of we dat niet beter kunnen gebruiken voor de
> tile.openstreetmap.nl pagina als www achtergrond.

Eigenlijk het enige pluspunt dat ik kan zien is dat sneller zoomen. Het valt
wel nog steeds te zien hoe snel die tiles gedownload worden om het effect te
krijgen en vier op vijf zoomlevels krijg je uitgerokken en geblokte tiles
waardoor het meestal ook niet erg aantrekkelijk is.

Dus ik begrijp niet zo waarom we hiervoor van onze stoel moeten vallen. Dat
sneller zoomen (zijnde dat je in één keer twee keer kan scrollen met je muis
i.p.v. te moeten wachten tot de eerste zoomactie ongeveer afgerond is) zou
waarschijnlijk ook wel kunnen geïmplementeerd worden in openlayers zeker, en
zijn die extra zoomlevels nu echt nodig als er toch geen deftige tiles kunnen
getoond worden? Tenzij je het wil doen als bing en het gebruikt om wat stapjes
tussen de zoomlevels in te bouwen, maar dan moet je dus niet stoppen op elk
van die tussenstapjes.

Ben