Hoi,

Ik zag zojuist dat user ijsb diverse correctiewerkzaamheden uitvoert
[1], door o.a. paden e.d. van landuse vlakken (3dshapes import) los te
trekken. Deze werden door anderen incorrect ingebracht. Zie bijv. [2].

Natuurlijk is het goed werk wat ijsb levert (voor zover ik heb
gezien), maar het baart me wel zorgen dat de import van 3dshapes deze
inspanning veroorzaakt. Het is blijkbaar te makkelijk om data "fout"
in te brengen. Vooral nieuwere / onervaren gebruikers zijn hieraan
debet, wat natuurlijk wel te begrijpen is.

Een oplossing hiervoor is niet 1-2-3 te geven. Ik zou het in ieder
geval niet weten. Zou het niet een idee zijn om met RichardF te
babbelen om een soort lagenstructuur aan Potlatch toe te voegen, zodat
bijv. wegen en landuse data onafhankelijk van elkaar bewerkt kunnen
worden? Als beide "lagen" aangevinkt worden, kunnen ze tegelijk
bewerkt worden, en kunnen ook nodes, e.d. hergebruikt worden.

Ik zal ijsb zelf eens vragen hoe hij hierover denkt. Ook kan een
bedankje er zeker wel van af :)

Groeten,

Frank

[1] http://www.openstreetmap.org/user/ijsb/edits